Hola a totes i tots 🙋
Una vegada ja finalitzada l'assignatura pense que és el moment per poder comentar les millores i les mancances que he pogut torbar i així, poder millorar per un futur com a mestra.
Aquest curs ha sigut totalment diferent a qualsevol altre, destacat majoritàriament el fet de partir el grup i d'anar una setmana si i una no. Açò a provocat un contacte minoritari amb els companys i una gran pèrdua de classes. A conseqüència d'aquesta última, els continguts s'han tingut que reduir i prioritzar uns front a altres.
Sabent de primera mà que anàvem a tenir moltes menys classes, he trobat a faltar la pràctica, en les sessions que sí que hem realitzat. Amb açò no em refereixc a les classes impartides per els/les mestres al gimnàs, si no a les classes impartides pels alumnes. Aquestes han sigut escasses i, personalment pense que són un pilar fonamental per al nostre futur.
Relacionat amb les sessions impartides per l'alumnat i amb la coavaluació, m'agradaria comentar què, ens aportaríem més els uns als altres si ens avaluarem mitjançant critiques constructives i, en el moment, és a dir, cara a cara. Saber què és el que li ha faltat a la pràctica, el que els ha agradat o molestat als companys, pot ser siga molt més eficient i efectiu que coavaluar-nos i autoavaluar-nos de forma escrita i anònimament com fem la majoria de vegades.
Pel que fa als esport practicats a les classes, començarem amb Pilota Valenciana, coneguent les seues modalitats. Seguidament passarem a jugar als esports alternatius, els quals hem pareixen molt interessants per practicar-los a les escoles, ja que moltes vegades ens centrem en el esports populars i, molts alumnes deixen de practicar esport perquè no es veuen identificats amb cap.
En tercer lloc, varem tindre l'oportunitat de que ens impartís l'esgrima una competidora d'aquest esport. Aquesta classe fou bastant interessant i innovadora, ja que per desgràcia, també és un dels esport desconeguts.
El rugby ha sigut l'esport amb el qual hem finalitzat l'assignatura. Aquest el coneguem majoritàriament com "l'esport perillós", ja que si veiem partits profesionals ens crida l'atenció el contacte entre els jugadors, fet que ens incita tindre prejudicis sense haver-lo practicat. Pel que fa a la meua experiència, he tingut l'oportunitat de practicar-lo tres vegades i les tres m'han fet veure que el rugby no és realment com el veiem. Així doncs, pense que per eliminar aquests prejudicis s'hauria de començar introduint-lo a les escoles.
A dia de hui, està en pràctica un projecte el qual té com a objectiu promoure un major coneixement de l'esport a edats primerenques, impartint doncs la modalitat de "Rugby Cinta", la qual evita els placatges llevant les cintes pegades a la cintura. Aquesta iniciativa ja compta amb 100 col·legis i esperen augmentar el nombre.
A mode de conclusió, m'agradaria destacar que, el fet de que ens impartiren les classes ex jugadors i jugadores de cada un dels esports, fa que els coneixements i prejudicis canvien al finalitzar les sessions.
Comentarios
Publicar un comentario