Pràctica al trinquet

Hola a totes i tots 🙋

    A continuació vos comentaré la pràctica a un dels trinquets de València. Espere que vos agrade 😄.   

    Dijous 29 d'octubre realitzarem la classe Didàctica de Jocs, al Trinquet Politècnic "El Genovés", situat al costat de la Universitat Politècnica de València. Aquest es bastant desconegut perquè no sol acollir partides de pilotaires profesionals. Així doncs, personalment mai havia sentit parlar d'aquest i, la qual cosa, mai he sabut de la seua existència. No m'agrada el fet de no conèixer les instal·lacions que es troben a la meua ciutat, ja que per no saber que hi estan, no faig ús d'elles. 

     Durant la meua vida he entrat a diferents trinquets, tots localitzats en pobles i construïts des de molt de temps. En canvi, al trinquet del Genovés, al inaugurar-se fa poc, unes de les coses que em varen cridar l'atenció, foren les galeries llargues, les qual no hi havia vist en ningun altre i, les galeries o grades que es trobaven a la línia de ferir, darrere d'una vidriera. Degut a aquestes diferències, aquest em va parèixer molt més gran i ample. 

    Aquestes galeries anomenades, eren la primera vegada que les veia i que entrava en elles, al igual que era la primera vegada que entrava a les galeries del dau, encara que aquestes últimes si que les havia vist en tots els trinquets. 


    Pel que fa a la sessió que hem realitzat en aquestes instal·lacions, tant al frontó com al trinquet, ha sigut diferent i entretinguda. En primer lloc al tindre el trinquet un aforament limitat ens hem dividit en grups de 4/ 5 persones dels quals, tres grups estaven al trinquet, dos d'ells en la pista i l'altre en les galeries, i els altres tres grups es localitzaven al frontó.  

    Cada un dels grups es situava en una zona que anomenaré posta i, en cada una d'aquestes, s'havia de fer una activitat diferent. Cada X temps tots el grups rotàvem per canviar de posta perquè així, al final de la sessió, tots haguérem passat per totes. Aquests canvis i el fet de no fer sempre el mateix, varen fer que la sessió fora més dinàmica.

    Per altra banda, m'agradaria destacar el fet d'utilitzar un material diferent en una de les postes, concretament en la que havíem de jugar a  "escala i corda". Aquesta és una de les modalitats de la Pilota Valenciana en la qual s'ha de passar la pilota per dalt de la corda situada a la meitat del trinquet. Per aquesta raó, varem començar jugant amb una indiaca (foto Nº 1) la qual, no havia de caure a terra, sols la podia tocar un component de l'equip i sobre tot, havia de passar per dalt de la corda. Una vegada ja entesa la dinàmica del joc, passarem a jugar amb la pilota de vaqueta (foto Nº 2). 

Foto Nº 1                                                                    Foto Nº 2

                  

 
    Per altra banda, una funció de les postes, consistia en estar en una de les galeries per llegir diferents texts facilitats pel mestre, en els quals explicava les dimensions del trinquet. Mentre que els llegíem, havíem de dibuixar-lo.  
Aquest va ser el resultat del nostre dibuix: 




    Una vegada comentada la pràctica i la meua opinió sobre aquesta, comentaré les coses que pense que es podrien millorar.

    En primer lloc, el que canviaria per a una futura pràctica d'aquesta sessió, és l'allargament del temps en cada una de les postes, ja que personalment, se'm feren curtes. 
   
    En segon lloc, una de les coses que vaig trobar a faltar, és el fet de jugar una partida amb els companys. Com a solució a aquest fet, el que pense que es podria fer és realitzar un triangular o un rei de la pista tant al trinquet com al frontó, estant, degut a l'aforament limitat, dins del trinquet dos equips per fer la partida i un altre com a molt per vore-la, i la resta al frontó. D'aquesta manera tots els alumnes estaríem repartits en les dos zones. 

    Com ja sabem, el COVID-19, ha canviat moltes de les nostres maneres de fer les coses i una d'elles ha sigut la manera de donar les classes a la universitat. Però, encara així abans de començar el curs em pensava que serien molt més diferents a com han sigut, ja que hem pogut realitzar activitat física amb una certa normalitat dins de les mesures establertes. 

    Espere que hageu gaudit al llegir aquesta entrada.  

    Gràcies ! 💫



Comentarios

  1. En esta entrada te pongo un 10, en pocas palabras, creo que has sabido reflejar todo lo que esta entrada requería de una manera muy clara y concisa, además el haber aportado imágenes, no solo del material y la pista, sino también una personal hace que se entienda mucho mejor todo aquello que deseas transmitir. Por último, me han parecido muy correctas y acertadas tus opiniones acerca de lo que se podría cambiar para mejorar la sesión. Enhorabuena.

    ResponderBorrar
  2. Tamara! Creo que has dividido correctamente tu análisis, haciendo una introducción sobre tu experiencia y aquello que más te ha llamado la atención, continuando con la descripción de la sesión y concluyendo con aquello que mejorarías sobre esta. Además, el hecho de añadir enlaces que apoyen tus palabras es bastante acertado. Por ello, mi nota es de 9,5. Un saludo!

    ResponderBorrar
  3. Esta entrada me parece increíble. La información es de gran calidad; muy ordenada y coherente. Además, has aportado una gran cantidad de imágenes apoyando tu redacción, lo cual enriquece mucho su lectura. Por último, has pensando también en propuestas de mejora las cuales las veo muy acertadas y las comparto personalmente. Te pongo un 9,5.

    ResponderBorrar
  4. Hola Tamara, con este post has reflejado de manera clara y coherente la práctica vivenciada en el trinquet. Añadiendo enlaces has podido completar la información de una manera más precisa. Por ello, mi puntuación es de un 9.

    ResponderBorrar

Publicar un comentario